Tovább erősít a PlayStation: az indie frontot sem kívánják elhanyagolni

A PlayStation nem akarja az indie fejlesztőket sem maga mögött hagyni a következő konzolgenerációban.

A Sony Interactive Entertainment köreihez csatlakozott Greg Rice, aki eddig a Double Fine-nál, a már az Xbox Game Studios alá tartozó és jelenleg a Psychonauts 2-t fejlesztő stúdiónál volt éveken keresztül a kiadói ágazat vezetője (továbbá a kisebb fejlesztőket összehozó, fesztiválszerű Day of the Devs rendezvényért is ő volt a felelős). „Nagyon izgatottan jelenthetem be, hogy az indie fiókok nemzetközi vezetőjeként csatlakozom a Sony Interactive Entertainment kiváló csapatához. Én fogom kezelni az összes független fejlesztői és kiadói fiókot, és új kezdeményezéseket fogok tenni, hogy világszerte támogathassuk a kicsi és nagy indie csapatokat egyaránt. Alig várom, hogy a PlayStation-játékok következő generációjának tagja lehessek!”, írta Rice a Twitteren.

Az utolsó kommenttel megerősíthetjük, hogy Rice-ot a Sony a PlayStation 5 miatt húzta át a rivális Microsofttól. Ő Shuhei Yoshidával fog valószínűleg közösen dolgozni, hiszen a korábban a Worldwide Studios vezetőjeként dolgozó Shuról hallottuk (és írtuk), hogy ő új feladatkörében új játékokat fog a PlayStationhöz hozni, továbbá ő lesz a link a stúdiók és a Sony között. Ezzel pedig be is mondhatjuk, hogy a Double Fine így felhagyott a kiadói szerepkörével – a Microsoft valószínűleg nem engedné, hogy az egyik stúdiója ilyen feladatokat végezhessen.

A következő generációban is narratívára épülő játékokra kíván majd a Sony koncentrálni: „Mindig is egy olyan világban dolgoztunk, ahol gyorsan zajlottak a változások technikailag és kreatívan is. Ez lehet a videojátékok talán aranykora. Sosem voltak ennyire változatosak az élmények a masszív, jövőbeli világokat felfedező AAA online játékoktól kezdve a mélyen személyes indie projektekig, amik pedig az emberi állapotokat adják elő. A PlayStationnél szükségünk van egy olyan platform biztosítására, ami mindegyik hangot hallatja, és mindegyik eltérő élményt képviseli. Igazán elkötelezettek vagyunk azon játéktípusok iránt, amiket az utóbbi évtizedben csináltunk a [Sony Interactive Entertainment] Worldwide Studiosnál: nagy, látványos élmények, amik középpontjában a történet és a karakterek állnak. Ezen játékok készítését folytatjuk, mert imádjuk csinálni őket, és brandként lelkesek vagyunk a kiterjeszkedésre, hogy így egy új fejlesztőgenerációt is magunkhoz vehessünk és támogassuk őket, hiszen ők új, és eltérő élményeket csinálnak egy új játékosgenerációnak,” mondta a Gamesindustrynak Hermen Hulst, aki korábban a Guerrilla Games (Killzone, Horizon: Zero Dawn) általános menedzsere volt, ma pedig már a SIE Worldwide Studios vezetője.

Úgyhogy a PlayStation egyfajta stabil oszlop lehet a következő generációban.

Forrás: VentureBeat, Gamesindustry

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu