Menu

Car Mechanic Simulator Classic – Négykerekű csodák bűvöletében

TESZT – „Még hogy Car Mechanic Simulator Classic! Ezt a szívást!” – gondoltam. Nekem kell tesztelnem ezt a játékot? Hiszen nem is értek az autókhoz! Meg egyébként is… Azt hittem, a Goat Simulator után leállnak ezekkel az ilyen-olyan idétlen simekkel, de nem tették! És tudjátok mi a poén? Úgy 10 óra játék után (igen, tudom, fura alak vagyok) azt kell mondjam, hogy szerencsére!

 

Na szóval, a nyers tények: egy autóiparral szorosan összefüggésbe hozható településen lakom, ahonnan jó ideig dolgoztam minőségellenőrként a közeli autógyárban. Érintőlegesen tehát, de tényleg csak nagyon picit, értettem az autókhoz. Értettem hozzá, hogy ne csukjam oda a fejem a napfénytetővel, vagy ne törjem el a mozgó mechanikai alkatrészekkel a kezemet, ilyenek. Tudtam, hogy attól, hogy 4 kereke van, még nem biztos, hogy autó, és attól, hogy gurul, még lehet gyárihibás a járgány.

Amire hamar rájöttem ennél a játéknál, hogy több ide nem is kell, sem nagy elvárások: itt meg fogod tanulni hogyan szedd szét apró darabokra a neked behozott autókat, majd hogyan rakd össze őket javított – vagy internetről lecserélt – alkatrészekkel. Ezzel kb. el is mondtam mindent, amiről ez a game szól, csókolom, jóccakát!

 

Car Mechanic Simulator Classic - Négykerekű csodák bűvöletében

 

… Miről is írjak?

 

Na jó, folytatom. Szóval, első és legfontosabb: valamit vegyél fel, amiben ki van a beled, vagy amiben feszülnek az izmaid. Mindkét szerelődivat megteszi. Második: pakold tele a szobád falát meztelen nők/pasik képeivel, ahogy az jó műhelyben szokás. Harmadik, és utolsó fontos kör, mielőtt leülünk a gép elé: toljunk be valami ütős muzsikát! Lehet bármi, csak tomboljunk rá!

Oké, ezzel meg is lennénk. Előkészületek is rendben. Most pedig töltsük le a másfél giga körül mért játékunkat, éééés… Csodálkozzunk el azon, hogy mennyire pofonegyszerű, letisztult, célirányos, minden sallangtól és felesleges hülyeségtől mentes, őszinte kis játékkal van dolgunk! Itt nem próbálják valami nagyobb és több látszatát kelteni, nem: itt autókat fogsz szétszedni és összerakni, pont.

Lesz 120 alkatrészed ehhez, és mindössze 8 autómodell (elvileg, arra nem sikerült rájönnöm, hogy a PC-s DLC-ket, mint pl. a Vissza a jövőbe legendássá vált DeLoreanjét tartalmazza-e a játék), amellyel beállíthatnak a kedves ügyfelek, de amúgy ennyi. Valóban nem sok, de az XP-rendszer és műhelyünk bővítése új területekkel, vagy új szerszámokkal mindvégig leköt minket – a megfelelő zene mellett! Tényleg, én a menüben és játék közben dübörgő zenét kb. 5 percig bírtam, aztán jött is a jó kis Soundgarden, Sex Pistols és társai, és ismét ott éreztem magam 2017-ben a munkatársaim mellett, a kicsiny, koszos raktárban berendezett minőségellenőri- és javítóműhelyünkben.

Viszont most már térjünk a lényegre: az eredetileg 2015. áprilisában megjelent PC-s, Steam-es Red Dot Games-játékot (a Car Mechanic Simulator 2015-öt) a szintén a PlayWay S.A. alá tartozó, szintén főképp szimulátorokban utazó ‪Ultimate Games S.A. ültette át most konzolra, Car Mechanic Simulator Classic címen. Szóval ez a kis turpisság ne tévesszen meg senkit: ez a játék technikailag és tartalmilag is korábbi game, mint a Car Mechanic Simulator 2018-nak is nevezett, konzolon elérhető sima Car Mechanic Simulator. ‬‬‬

 

Car Mechanic Simulator Classic - Négykerekű csodák bűvöletében

 

A mocskos technikai részleteken túl

 

Nos, ha túltettük magunkat azon a tényen, hogy ebből a játékból elérhető már egy jobb és modernebb változat, akkor érdemes elfogadni a Classic-ot annak, ami, és menni tovább benne, mert megéri! Egyszerűségében a nagyszerűsége, ennek okán én remekül szórakoztam vele. Hogy hogyan néz ki a játékmenet?

Na, először is van egy telefonod meg egy számítógéped, két emelőd és egy asztalod alkatrészeket javítani. A telefonnal vehetsz fel rendeléseket autójavításra. Odamész belsőnézetben, és felveszed a telót: ott kezdetben látni fogod kilistázva azt, hogy kinek mi az óhaja, idővel azonban eltűnik a sérült alkatrészek listája, és nekünk kell majd felfedeznünk, hogy melyik autónak mi a baja!

Szóval megvizsgálod a kocsit az Examine menüpont alatt, és rájössz, hogy az egész egy roncshalmaz. Ezután egy kis memóriajáték: a Repair Orderbe feljegyzi hős autószerelőnk a már felfedezett sérült alkatrészeket. Ezzel a listával, vagy 1-2 alkatrésznévvel a fejedben visszarohangálsz a számítógéphez cserealkatrészt rendelni. (Érdemes ezt a költségesebb módszert választani, mert a játék elején olyan katasztrófa az összes szerszámunk, hogy több kárt csinálunk velük, mint amennyi hasznot hajt az, ha megpróbáljuk magunk megszerelni a kocsik sérült darabjait.)

Car Mechanic Simulator Classic - Négykerekű csodák bűvöletében

 

Szépülő kocsik

 

Ott vagyunk tehát, hogy a csere a kezünkben, rohanunk velük vissza a kocsihoz nyakig gépzsírosan. „Sebaj, ez egy ilyen játék!” – mondaná egy kedves metálarc ismerősöm. Szóval Assembly módban újra visszapakoljuk azt, amit a sérült alkatrészekhez való hozzáférés jegyében eltávolítottunk anno. (Disassemble) A játék halvány szellemképekkel jelöli a következőnek beilleszthető alkatrészek helyét, tehát nem nekünk kell szívni a fogunkat, hogy vajon mi hová megy majd, és persze hogy milyen sorrendben. Minden megy a maga útján, a játék fogja a kezünket. Ha visszaraktunk MINDENT, de mindent a kocsiba, akkor a Repair Order alatt visszaadhatjuk azt a tulajnak.

Később minden 1000 XP után vehetünk valami fejlesztést, s XP-nk növekedésével egyre durvább autótípusokhoz – és persze sérülések javításához – is férünk majd hozzá. Kívül-belül rendbe kell majd raknunk a kocsikat, fékpróbának és mindenféle teszteknek vethetjük alá őket, hogy hamarabb kiderüljön az autó darabokra szedése nélkül is, hogy mi az egyes kocsik nyűgje.

Én javaslom, hogy ha kipróbálná valaki a játékot, akkor minél hamarabb szerezze be a Paint Shop (festőüzem) részleget, illetve leges, de leges-leges legelsőnek a tabletet, hogy ne kelljen az egyre hosszabb listákkal a fejünkben visszaszaladgálni a géphez, hanem tatyónkból előránthassuk a komplett internetáruházat. (Szép dolog is a technika, no.)

Végső simítások, boldog vevő

 

A játék kb. ennyi. Ha többet mondanék róla, elrontanám a felfedezés élményét, tutorial helyett meg elégnek kell lennie ennyinek. Ja, mert az ugyebár nincsen. Vagyis valami van, de az esetek 90%-ában még én sem értettem mit akar a game. Hát, amit sajnos muszáj megjegyeznem, hogy egy lokalizáció lengyel barátainktól jól jött volna, ugyanis a gameben az a 120 alkatrész, vagy pl. az az ÁTKOZOTT OLAJCSERE rendesen feladta a leckét elsőnek. De… beletanultam. Igazi varázslat volt. Őszintén bevallom, nem számítottam ilyen remek szórakozásra! Köszönöm szépen!

 

Ja igen: köszönjük a digitális kulcsot az Ultimate Games S.A. csapatának!

…Szóval kicsit kopottas ugyan, kicsit régies, „öreguras” már imitt-amott, de csak felújították nekünk a kicsikét: a 2015-ös motor máig ugyanolyan szépen duruzsol, mint régen! A rozsdafoltok csak néhol ütnek át a festéken… Adok rá egy 7.3-at, mert kapudrognak tökéletes volt: tolni akarom a folytatást / előzményt. (A 2018-at.)

Addig is megyek vissza szerelni! Csaó!

-Praesagus-

 

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Pro:

+ Elképesztően részletes kidolgozású autók, kívül-belül
+ Remek kis fejlődési rendszer, jól eltalált ütemű progression
+ Kellemes nehézség: soha nem érezzük azt, hogy teljesen el lennénk veszve, még ha be is temetnek teendőink, kellemes érzés az, hogy mindig van mit csinálnunk

Kontra:

– Gyakran nehéz rájönni, hogy egyes, a valóságban viszonylag könnyen kivitelezhető akciót, mint például olajcsere, hogyan is kell itt megoldani, hiányzik egy erősebb tutorial
– Zene… Ez persze ízlés kérdése, de én a modern diszkó helyett inkább régi NFS-ekből ismert trance, vagy igazi garázsrock-irányba vittem volna el a soundtrackot
– A későbbi változathoz képest kevesebb lehetőség, kevesebb autó, kevesebb alkatrész. Nosztalgiázni tökéletes, tehát passzol a Classic-alcím, de nem biztos hogy érdemes megvennie annak, akinek már megvan a sima Car Mechanic Simulator (2018)


Kiadó: Ultimate Games S.A.

Fejlesztő: Ultimate Games S.A.

Stílus: Szimulátor, Autószerelés

Megjelenés: 2015. április 23. (Car Mechanic Simulator 2015, PC), 2020. augusztus 14. (Car Mechanic Simulator Classic, konzol, Xbox One)

TESZT – „Még hogy Car Mechanic Simulator Classic! Ezt a szívást!” – gondoltam. Nekem kell tesztelnem ezt a játékot? Hiszen nem is értek az autókhoz! Meg egyébként is… Azt hittem, a Goat Simulator után leállnak ezekkel az ilyen-olyan idétlen simekkel, de nem tették! És tudjátok mi a poén? Úgy 10 óra játék után (igen, tudom, fura alak vagyok) azt kell mondjam, hogy szerencsére!   Na szóval, a nyers tények: egy autóiparral szorosan összefüggésbe hozható településen lakom, ahonnan jó ideig dolgoztam minőségellenőrként a közeli autógyárban. Érintőlegesen tehát, de tényleg csak nagyon picit, értettem az autókhoz. Értettem hozzá, hogy ne csukjam oda…
…Szóval kicsit kopottas ugyan, kicsit régies, „öreguras” már imitt-amott, de csak felújították nekünk a kicsikét: a 2015-ös motor máig ugyanolyan szépen duruzsol, mint régen! A rozsdafoltok csak néhol ütnek át a festéken… Adok rá egy 7.0-át, mert kapudrognak tökéletes volt: tolni akarom a folytatást / előzményt. (A 2018-at.)Addig is megyek vissza szerelni! Csaó!

Car Mechanic Simulator Classic

Játékmenet - 9
Grafika - 6.9
Komplexitás - 7
Zene/Audio - 6
Hangulat - 7.4

7.3

…Szóval kicsit kopottas ugyan, kicsit régies, „öreguras” már imitt-amott, de csak felújították nekünk a kicsikét: a 2015-ös motor máig ugyanolyan szépen duruzsol, mint régen! A rozsdafoltok csak néhol ütnek át a festéken… Adok rá egy 7.0-át, mert kapudrognak tökéletes volt: tolni akarom a folytatást / előzményt. (A 2018-at.)Addig is megyek vissza szerelni! Csaó!

User Rating: Be the first one !

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu