Microsoft Flight Simulator – Sikeres repülésszimulátoros leszállás Xbox Series X és S konzolokra

A Microsoft Flight Simulator kecsesen landol az Xbox Series X és az Xbox Series S konzolokon, lenyűgöző eredményekkel, különösen a 115.000 forintos, gyengébb konzolon – az árához mérten. A játék igazi grafikai tech demónak is tekinthető az Xbox Series X és Series S számára.

 

A Microsoft Flight Simulator az Xbox Series X és az Xbox Series S konzolokra is átkerült végre, csaknem egy évvel azután, hogy a cím először megjelent a Windows PC-ken. Ez a globális sandbox a műholdas képeket és a valós térképes adatokat kihasználva az egész bolygó digitális térképét nyújtja, például több milliárd fával és több tízezer repülőtérrel is felvértezve. Mindezt a Microsoft házon belüli felhőbirodalma tette lehetővé, amely két petabájtnyi adatot táplált a felhasználókhoz valós időben, egyébként elképzelhetetlen méretben.

Bár ez az iteráció kihasználta a felhőtechnológiákat a PC-k tehermentesítése érdekében, mégis térdre kényszerítette még a piac legjobb hardvereit is. A nagy vizuális hűség és az összetett mögöttes rendszerek még a legjobb CPU-k és GPU-k számára is kihívást jelentenek. A Microsoft Flight Simulator pedig az Xbox Series X és Xbox Series S konzolokra történő következő bővítésével a hardverek eddigi legnagyobb próbatételét jelenti.

Bár a játék nagyrészt megegyezik a PC-s kiadással, a hangsúly arra helyeződik át, hogy a teljesítmény a konzolokon is megfelel-e a követelményeknek, és hogy milyen változtatásokat hajtottak végre.

 

Igazi next-gen élmény

 

A Microsoft Flight Simulator egyike a ritka igazi „next-gen” élményeknek az Xbox Series X és Xbox Series S konzolokra, mivel a platformtartó első olyan címe, amely kihagyja az Xbox One konzolszériát. Az új Xbox-konzolokban jelenlévő különféle fejlesztések különösen előnyösek egy olyan cím számára, mint a Microsoft Flight Simulator, mivel a hírhedten CPU-függő PC-s kiadás leginkább szilárdtest-meghajtású (SSD) tárolóval használható. Ez veleszületett előnyt biztosít ezeknek a legújabb konzoloknak az előző generációval szemben, ami segít igazolni ezt az exkluzivitást.

A Microsoft Flight Simulator legjelentősebb teljesítményei az Xbox konzolokon tükrözik a 2020-as PC-s kiadást. Fejlődési lépést jelent a műfajban, ugyanazzal a globális felhőalapú homokozóval, amelyet most a nappaliba adaptáltak. A precizitás és a részletekre való odafigyelés ebben a léptékben mindig lenyűgöz, így természetes, hogy kíváncsiak vagyunk, mit tartogat a technológia hosszú távon.

Minden utazást emlékezetessé tesz, a mesterséges intelligenciát kihasználva a műholdas képeket és a különböző térbeli adatokat egyetlen megvalósult világgá fűzi össze. A legjobb élményhez internetkapcsolat szükséges, amely valós időben közvetíti az összes adatot a konzolra, ami egyébként egyszeri telepítéssel lehetetlen. A Microsoft repülőgépek, különböző kézzel készített repülőterek és megformált nevezetességek széles választékával is rendelkezik, amelyek mindegyike rendszeres tartalmi frissítésekkel bővül. Egy offline mód is elérhető, amely megduplázza a letöltés méretét, de aktív internetkapcsolatra így is szükség van, bár az élmény még így is csökkentett.

 

Elképesztő összetettség

 

Ne tévesszen meg senkit – a Microsoft Flight Simulator a legrealisztikusabb állapotában is büntetően összetett, és a tanulási görbe meredek, hasonlóan a valós repüléshez. De az új pilótáknak szóló leckék hihetetlenül hozzáférhetővé teszik a programot, integrált oktatóprogramokkal az alapokhoz és különféle testreszabható segédletekkel a videojáték-szerű pilótázáshoz. A konzolos kiadásban debütálnak az új „Discovery Flights”, a kuriózumnak számító repülési útvonalak is, amelyeken a fel- és leszállással kapcsolatos gondok nélkül, egyenesen híres helyszínekre juthatsz el. A játékot az Xbox Game Passon keresztül egyszerűen telepítheted, meglátogathatsz néhány helyszínt, és ha akarod, továbbléphetsz egy másik játékra.

De ez a konzolos kiadás mindent megtart a PC-s verzióból azoknak, akik mélyebbre szeretnének merülni, beleértve a megjelenés utáni egy évnyi hibaelhárítást és tartalmi frissítéseket. A harmadik féltől származó modok és tartalmak gazdag portfóliója is átültethető, mind ingyenes, mind pedig a fizetős játékon belüli piactéren keresztül.

 

Most megmutatja a két konzol, mire is képes

 

Az Xbox Series X és az Xbox Series S hardvere ilyen körülmények között ragyog. A zászlóshajó a 4K felbontást célozza meg 30 képkocka/másodperc (FPS) mellett, amikor a Microsoft Flight Simulatorral játszol, míg a megfizethető konzol 1080p felbontást szemezget 30 FPS mellett. A címet nem ismerőket nem kell elriasztania a 60 FPS vagy 120 FPS opció hiányának, a kompromisszum gyakran kárba vész ebben a természetesen lassabb tempójú műfajban.

Az Xbox Series X és az Xbox Series S meglepő módon mindkettő tartja a 30 FPS-es teljesítménycélt, és gyakran felülmúlják a várakozásokat a látványvilágukkal. A két konzol következetesen lenyűgözött, csillagszerű élményt nyújtva, különösen egy olyan cím esetében, amely PC-n megterhelőnek számít. Bár mindkét konzolon találkoztam kisebb képkocka-kiesésekkel, és néhány esetben ritka pillanatnyi akadozással, amikor alacsony magasságban, sűrűn lakott területeken (különösen Londonban), a cím egyébként egyenletes teljesítményt nyújt az egész órában. Ezek miatt nem kell aggódni, hiszen olyan helyszíneken, amelyek egy PC-t is a maximumra hajtanának.

 

Konzolok közötti különbségek

 

Az Xbox Series X nyílvánvalóan megmutatja grafikai képességeit az Xbox Series S-szel szemben, a vizuális különbségek pedig a felbontáson túlmutatnak. A Microsoft Flight Simulator és a felhőtechnológiák hagyja a legjobb élményt nagy sebességű internet segítségével, tesztünkben stabil gigabites kapcsolatot használtunk. Az Xbox Series X verziója jelenleg úgy tűnik, hogy lényegesen jobb minőségű eszközöket húz, és bár nem a legjobb elérhető vizualitás, de vetekszik a PC-n szerzett legjobb élményeimmel.

Az Xbox Series S vegyes eredményeket nyújt, ami nagyban függ a helyszín földrajzi adottságaitól, az időjárási viszonyoktól és egyéb változóktól. A felbontás csökkenése mellett voltak olyan pontok, ahol a játékmenet is jobb volt Xbox Series X-en. A műholdképek és a lombok például nyíltan ködösnek tűnnek egyes helyszíneken, különösen alacsony magasságban, forgalmas területeken.

Nyilván, az Xbox Series X a csúcson van, a 4K felbontás és a jobb textúrák bebetonozzák ezt a játékot, mint a generáció technikai bemutatóját. De a Flight Simulator is magas színvonalat tart a megfizethető konzolon, amelyet kétségbe vontak az eddigi optimalizált címek vegyes eredményei miatt. Látszik, hogy milyen kompromisszumokat kell kötni ahhoz, hogy ezt az élményt 115.000 forintos hardveren nyújtsák, de másképp nem lehet ilyen minőséget elérni ezen a hardveren.

 

Az irányítás hiányosságai

 

Az új kontroller elrendezés viszonylag könnyen irányíthatóvá varázsolja a Flight Simulátort, és az alapvető vezérlőfelületek és műveletek alapvető megértésével könnyű a levegőbe emelkedni. A helyzetet, a kameramozgásokat és a gázkarokat befolyásoló fontos bemenetek mindegyike külön gombokkal rendelkezik, a fejlettebb lehetőségekhez pedig különböző kombinációk állnak rendelkezésre. Az LB és RB gombok módosítóként is szolgálnak, amelyek további kameramozgásokhoz és más felületekhez nyitnak kombókat. A PC-s gyökerek azonban az egész címben nyilvánvalóak maradnak, sok menü még mindig a kusza kurzor stílusú bevitelt használja, ami néhány összetett feladatot sokkal nehezebbé tesz.

Bár a perifériák használata kifejezetten a repülésre szabott élményt hoz, az Xbox kontroller, vagy egy kompatibilis egér és billentyűzet csatlakoztatása a legtöbbeknek a legjobb megoldás. A Microsoft minden lényeges dolgot hozott az átdolgozott gamepad vezérlésébe, ami különösen intuitív a kezdők számára.

A fő csalódás a megjelenéskor a Microsofton kívül esik, hiányzik a konzolokkal kompatibilis, jelentős, harmadik féltől származó hardveres ökoszisztéma. A Turtle Beach még idén piacra dobja Velocity One yoke-ját és gázkarját, míg a Honeycomb Aeronautical 2022-ben frissíti legjobb Flight Simulator felszereléseit Xbox-kompatibilitással. A jelenlegi lehetőségek a Thrustmaster T.Flight HOTAS X, egy belépő szintű beállítás, és a HORI HOTAS repülési bot jól dokumentált hiányosságaival. Egyelőre, hacsak nem vagy kétségbeesett a perifériákért, maradj a kontrollerednél, amíg meg nem jelennek hamarosan az újabb speciális irányító eszközök.

 

Konklúzió

 

A Microsoft Flight Simulator Xbox megjelenésével lehetőséget nyújt arra, hogy a kanapéról szemtanúi legyünk a Microsoft egyik legújabb játékinnovációjának. A cím az újoncokat és a rajongókat tekintve üdvözlendő kiegészítője a konzolokon gyakran elhanyagolt műfajnak. A műholdas képek, térképek és meteorológiai adatok vizuálisan lenyűgöző és a hitelesség mellett elkötelezett csúcspontja páratlan élményt nyújt.

-Zardoz-

Pro:

+ Technológiai mérföldkő, hogy egy olyan szimulátort, mint a Microsoft Flight Simulator, ilyen minőségben hozzanak Xbox-ra.

+ Nagyszerű munka az irányításnak a távirányítóhoz való igazítása – nagyon kielégítő élményt nyújt nagyon kevés gombbal.

+ Nagyszerű grafika

Kontra:

– Az élményt ronthatja, ha a kapcsolat nem kíséri a játékülések alatt

– A játékmódok hiánya (de ez idővel javulni fog)

– Nincsenek valódi küldetések vagy célok


Kiadó: Microsoft

Fejlesztő: Asabo Games

Műfaj: repülőszimulátor

Megjelenés: 2021. július 26.

 

Microsoft Flight Simulator

Játékmenet - 9.2
Grafika - 9.4
Irányítás - 8.6
Zene/hangok - 9.3
Hangulat - 9.2

9.1

KIVÁLÓ

A Microsoft Flight Simulator Xbox megjelenésével lehetőséget nyújt arra, hogy a kanapéról szemtanúi legyünk a Microsoft egyik legújabb játékinnovációjának. A cím az újoncokat és a rajongókat tekintve üdvözlendő kiegészítője a konzolokon gyakran elhanyagolt műfajnak. A műholdas képek, térképek és meteorológiai adatok vizuálisan lenyűgöző és a hitelesség mellett elkötelezett csúcspontja páratlan élményt nyújt.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Zardoz is our mystery member...

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu