TECH HÍREK – A konzoleladások száma még ennél is magasabb lehetett volna az iparágat sújtó problémák nélkül.
Minden ellenkező híreszteléssel szemben úgy tűnik, a konzolok köszönik szépen, jól vannak. Az Ampere Analysis az év elején megjósolta a különböző cégek 2022-es eladási ütemét, ezúttal pedig a cég kutatási vezetője, Piers Harding-Rolls becsülte meg a piacnak az elmúlt 2021-es évben regisztrált költéseit.
A VGC által megosztott elképesztő számok alapján a konzolokra, valamint a hozzájuk kapcsolódó videójátékokra, tartalmakra és szolgáltatásokra fordított globális kiadások több mint 60 milliárd dollárra emelkednének. Az Ampere Analysis olvasata rámutat, hogy a piac teljesítményét az iparágat sújtó súlyos hiányosságok hátráltatták.
A következő generációs konzolok, például a PS5 és az Xbox X sorozat áremelkedése az olyan modellekhez képest, mint a PS4 Slim és az Xbox One S, azonban némileg kompenzálta volna a készlethiányt, így rekordszámokat értek el.
Az Xbox Game Passhoz hasonló előfizetéses szolgáltatások iránti megnövekedett kereslet szintén hozzájárult a költések növeléséhez.
A játékok, bővítőcsomagok, battle passok és játékon belüli mikrotranzakciók tekintetében a kiadások 1%-kal csökkentek 2020-hoz képest, ami a tavalyi év kontextusát és a súlyos megszorításokat figyelembe véve még mindig nagyon alacsony csökkenés.
A Sony megőrizte piaci részesedésének vezető szerepét, a piac 46%-át megszerezve; őt követi a Nintendo 29%-kal, ami 2%-os csökkenés 2020-hoz képest, míg a Microsoft 1%-kal nőtt, 25%-ra. A fizikai formátumban forgalmazott játékok fogyasztása először csökken 30% alá, a Nintendo Switch a vezető platform egy olyan piacon, amely egyre inkább elhagyja a hagyományos formátumot.
A konzolos játékszolgáltatások évről évre 20%-kal nőnek, az Xbox Game Pass pedig 2022 elejére elérte a 25 millió előfizetőt.
Forrás: VGC
(Az ábrákért köszönet az Ampere Analysisnek!)