A Forza Horizon 5-ben végre a Free-Roam és a futam részeknél is van Raytracing

A Playground Games bejelentette, hogy a Forza Horizon 5 PC-s verziója végre teljes értékű raytracing funkciót kap a versenyeken belül is.

 

A Forza Horizon 5 a következő nagy tartalmi frissítéssel hamarosan bevezeti a teljesen működőképes raytracing támogatást a normál játékmenet során. Bár a technológia már a kezdetektől fogva elérhető volt a játékban, a raytracing bizonyos forgatókönyvekben, például a Photo Mode bemutatókban engedélyezve volt, nem volt lehetőség arra, hogy mindig engedélyezve legyen.

Bár a Forza Horizon 5 grafikailag nem rossz, a játékosok már régóta kíváncsiak voltak arra, hogy a Playground Games valaha is megpróbál-e nagyobb mértékben kísérletezni a játék raytracing funkcióival. Miután kiderült, hogy a közelgő Forza Motorsport játék a megjelenéskor teljes mértékben támogatja a raytracinget, úgy tűnt, hogy a nyílt világú Horizon végül csak nagyon korlátozottan fogja alkalmazni a funkciót.

Ez azonban 2022. november 8-tól, a Forza Horizon 5 10 éves jubileumi szezonjának lezárásával már nem lesz így. A Playground Games ugyanis nemrég bejelentette, hogy a Forza Horizon 5 egy átfogó raytracing frissítést kap, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a versenyesemények és a nyílt világ felfedezése során ki- és bekapcsolják ezt a vizuális opciót, így gyakorlatilag mindig élvezhetik a funkciót. Ez a frissítés a legmodernebb felskálázási technológiák egész sorának támogatásával együtt érkezik, mint például a DLSS 2.4 és az FSR 2.2, lehetővé téve a játékosok számára, hogy visszanyerjenek némi teljesítményt, amelyet végül a játék renderelésénél veszítenek a raytracing bekapcsolásával.

Ahhoz, hogy minden idők egyik legjobb nyílt világú versenyjátékában a játékmenet szintű raytracinget engedélyezzék PC-n, a játékosoknak a megfelelő opciót „Ultra” vagy „Extreme” opcióra kell kapcsolniuk, az idézett ideális hardveres specifikáció pedig vagy az Nvidia RTX 3080, vagy az AMD Radeon RX 6800 XT grafikus kártya. A Playground Games praktikus raytracing funkcionalitási táblázata a két opció közötti különbségeket is elmagyarázza, valamint kiemeli azt a tényt, hogy csak a játékos járműve kap teljes felbontású tükröződéseket a versenyesemények és a szabad játék során, a többi jármű a szokásos raszterizált renderelést kapja.

Mivel az FH5 még a raszterizáció használata közben is elég jól néz ki, ez nem lehet túl nagy probléma, és a teljes raytracingnek csak a játékos járműre való korlátozása valószínűleg a szükséges kompromisszum a vizuális hűség és a teljesítmény között. A következő generációs Forza Motorsport játéknak viszont csak körülbelül két tucat, zárt versenypályán száguldó járművet kell renderelnie, ami messze elmarad a Forza Horizon 5 nyílt világú mexikói megjelenítésétől.

Miután a Forza Horizon 5 legutóbbi karosszériafrissítése végül csak kevés új testreszabási lehetőséget vezetett be a játékosok számára, a november 8-án induló Donut Media szezonnak enyhítenie kellene ezen a problémán. A játékosok a játékmenet raytracing támogatása mellett számos új autóra és 21 klasszikus Rocket Bunny széles karosszériakészletre is számíthatnak.

A Forza Horizon 5 PC-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-en érhető el.

Forrás: GameRanking

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu