Bajban lehet a GTA VI?! Hullanak a fejek a Take-Two Interactive-nál

A régóta várt GTA VI mögött álló kiadó a játékiparban tapasztalható tendenciát folytatva elbocsátja munkatársai egy részét és játékokat töröl…

 

 

A Take-Two Interactive, a Grand Theft Auto sorozat, köztük a hamarosan megjelenő GTA VI mögött álló kiadó létszámleépítést hajt végre és projekteket töröl. Ez csak a legutóbbi a játékiparban az elmúlt években történt elbocsátások és átszervezések sorában.

A Take-Two Interactive számos hatalmas játéksorozat, köztük a 2K sportjátékok, a Red Dead Redemption, a GTA, a BioShock, és egy nemrégiben történt lépés óta a Borderlands tulajdonosa is.

Az ilyen rendkívül népszerű játékokkal és franchise-okkal a portfóliójában a rajongók azt gondolhatják, hogy a vállalat biztonságban van, és nem kell elbocsátani az alkalmazottakat. Úgy tűnik azonban, hogy nem ez a helyzet.

Ahogy arról a Reuters is beszámolt, a Take-Two Interactive bejelentette, hogy a vállalat körülbelül 600 alkalmazottat, azaz a munkaerő 5%-át csökkenti. A vállalat emellett eladja irodahelyiségeinek egy részét. Valamint több fejlesztés alatt álló projekt megjelenését is lemondja. A Take-Two úgy véli, hogy ezzel a lépéssel a vállalat évi 165 millió dollárt takarít meg. Így próbálják ellensúlyozni a PC-s és konzolos játékok bevételeinek lassuló növekedését. Sajnos a cég nem árulta el, hogy milyen játékokat töröltek.

Ez a lépés egyesek számára meglepő lehet. A Take-Two Interactive éppen most zárja le a Gearbox Entertainment megvásárlásáról szóló üzletet 460 millió dollárért. A kiadó ráadásul közeledik a várva várt Grand Theft Auto VI megjelenéséhez. Ez nagy valószínűséggel hatalmas eladásokat és profitot hoz majd a cégnek. (Még az esetleges mikrotranzakciók megjelenése előtt is.) A Gearbox Entertainment felvásárlásának bejelentését azonban rögtön elbocsátások követték a fejlesztőnél. Ez talán azt is megmutatja, hogy a kiadó milyen irányba fog elmozdulni.

 

Miért szüntet meg munkahelyeket a GTA VI-kiadó Take-Two Interactive?

 

A Take-Two Interactive követi a játékiparban jelenleg uralkodó trendet, miszerint a kiadások csökkentése és a profit növelése érdekében elbocsátásokat hajt végre. A tömeges elbocsátások egyik állítólagos oka az, hogy a játékgyártó cégek a világjárvány idején több alkalmazottat vettek fel, mivel az otthon bezárkózó emberek miatt megnőtt a játékforgalom. Most azonban, hogy a legtöbb alkalmazott visszatért az irodába, és kevesebb ideje marad a játékra, állítólag túl sok a játékipari alkalmazott.

A csökkenő eladási elvárásokkal kombinálva sok fejlesztő és játékkiadó csökkenti a munkaerő létszámát, hogy kompenzálja ezt.

A Take-Two Interactive messze nincs egyedül ezzel a lépéssel. Hiszen olyan hatalmas játékgyártó cégek, mint a Sony, a Microsoft, valamint számos egyéni fejlesztő is jelentős leépítéseket hajtott végre csapataiban. Az állítólagos indokkal azonban nem mindenki ért egyet. A Larian Studios Baldur’s Gate 3 igazgatója azt állította, hogy ezek a létszámcsökkentések elsősorban a játékiparban uralkodó kapzsiság miatt történtek. Bármi is legyen az ok, ez sajnálatos dolog a fejlesztők számára, akik olyan keményen dolgoznak a játékok életre keltésén.

Forrás: Reuters

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu