Lázadnak a fejlesztők az Xbox-Inworld AI megállapodás hallatán

A tegnap a hírekben felbukkant „mesterséges intelligencia-társpilóta”, amely segítségével forgatókönyveket, párbeszédeket és küldetéseket lehet tervezni, nem kapott felettébb jó fogadtatást.

 

Nem is volt olyan rég, hogy Hollywood sztrájkolt. Az ottani írók védelmet harcoltak ki maguknak az ellen, hogy televíziós és filmes művekben a mesterséges intelligenciát bevessék, mert a dolgozók szerint az MI sokak munkáját venné el, illetve az írás minősége általában véve romlana, illetve átlagos lenne legjobb esetben. Már most érdemes lesz arra felkészülni, hogy a játékiparban is sztrájk lesz, bár ma még nem látni, hogy ennek mérete és utóhatása mekkora lehet.

Eias Toufexis (Adam Jensen hangja a Deus Exben, illetve Sam Coe-é a Starfieldben) a Twitteren azt írta, hogy ha szinkronhang-karrierbe kezdenénk, ne is őróbálkozzunk, ugyanis a névtelen, háttérben levő nem játszható karakterek (NPC-k), amelyek sokaknak a karrierjük kezdetét jelentette, mind el fognak tűnni, és ő már most keserű emiatt. Erre felvetették, hogy érdemes lenne szakszervezet alá formálódni, mire ő azt válaszolta, hogy „egy újabb kib___ott sztrájk jön”.

Shelby Young (God of War, Genshin Impact) szintén elégedetlenségét fejezte ki. Mobus szerint pénz- és erőforrás-pazarlásnak tűnik mindez, holott mindezt lehetne az emberekre költeni, akik létrehozzák a játékokat. Szerinte a mesterséges intelligencia által generált tartalmak többnyire az emberi munka minőségétől elmaradnak.

Rami Ismail, egy játékfejlesztő pedig eléggé lényegretörően fogalmazott: „Sok embert kirúgnak, a játékok romlani fognak, és a felsővezetők milliókat vágnak zsebre.” Jill Schar, a The Lamplighters League vezető narratív tervezője pedig arra biztatta a fejlesztőket, hogy nézzenek a SAG-AFTRA tüntetéseknek és a mesterséges intelligencia ehhez kötődéséhez, ugyanis szerinte a színészek a mesterséges intelligencia nem etikus használata, illetve a vállalati mohóság ellen a frontvonalban küzdenek.

Meg lehet érteni a szituációt, ugyanis az emberi munka mindig jobbnak bizonyul, de azt ugye meg is kellene fizetni, sokaknak pedig ez eszébe sem jut.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu