Aliens: Dark Descent – Űrgyalogosok túlélőtúrája

TESZT – Mi történik, ha az Alien-szériából készült legújabb game behív minket a kozmikus arénába? Taktikai és stratégiai agytorna, pulzusszám-növelő akció, és persze hős űrgyalogosaink lelkivilágának gyötrelmei várnak ránk a Xenomorfok elleni küzdelemben. Ez nem csak a lőfegyverekről, robbanóanyagokról és az alienek gyilkolásáról, vagy a menekülésről szól, hanem a sokszor elhagyatott, baljós és hátborzongatónak tűnő környezet felfedezéséről, és a csapattársaink mentális kiegyensúlyozottságáról is.

 

 

A Tindalos Interactive fejlesztette és a Focus Entertainment kiadta Aliens: Dark Descent egy valós idejű stratégiai játék, amely az Alien-filmek világában játszódik. A játékban egy négyfős űrgyalogos csapatot kell vezetnünk a Lethe nevű holdbázison, ahol egy új és rémisztő fajta Xenomorf-fertőzés ütötte fel a fejét. A játékmenet során nemcsak a csapatunk tagjainak testi, hanem lelki egészségére is figyelnünk kell, hiszen a szörnyekkel való találkozások és a folyamatos veszélyhelyzetek komoly nyomot hagynak rajtuk. A játék PlayStation 5-ön teszteltük.

 

 

A szörnyű titok

 

A játék története 20 évvel az Alien 3 eseményei után játszódik. Egy Otago nevű űrhajó egy csapat űrgyalogost szállít a Lethe a holdra, ahol egy titkos Weyland-Yutani kutatóbázis található. A céljuk az, hogy kiderítsék, mi történt a bázison, és ha lehet, megszerezzék az ott található értékes adatokat. Azonban a küldetés hamar balul sül el, amikor kiderül, hogy a bázis tele van Xenomorfokkal, akik egy új és veszélyesebb fajtája a már ismert szörnyeknek.

A csapatnak nemcsak a szörnyekkel kell megküzdenie, hanem a Weyland-Yutani áruló ügynökeivel is, akik megpróbálják megakadályozni őket abban, hogy elhagyják a holdat. A csapatnak gyorsan össze kell szednie magát, és meg kell találnia egy módját annak, hogy javítsák az űrhajójukat, miközben túlélnek a Xenomorfokkal teli bázison.

A történet izgalmas és fordulatos, tele van meglepetésekkel és hűséges az Alien-univerzumhoz. A karakterek érdekesek és szimpatikusak, sokat lehet velük beszélgetni és megismerni őket. A játékban vannak döntési pontok is, amelyek befolyásolják a történet alakulását és a befejezést.

 

Egy új trailer keretében kapott megjelenési dátumot az Aliens: The Dark Descent, ami a valós idejű stratégiai játékmenetéből is mutatott egy rövid részletet.

 

Négy kommandós a halálbolygón

 

A játékmenet alapja az, hogy egy négyfős csapatot irányítunk valós időben a bázis különböző szintjein. A csapat tagjai öt alap osztályból választhatók ki: parancsnok, mérnök, orvos, felderítő és nehézfegyveres. Minden osztálynak megvannak a maga előnyei és hátrányai, valamint különleges képességei és fegyverei. A játék során fejleszthetjük és testre szabhatjuk a karaktereinket különböző fegyverekkel, páncélokkal és extrákkal. A csapat tagjainak nemcsak az életerejét és lőszerkészletét kell figyelnünk, hanem a mentális állapotukat is. Ha túl sok stressz éri őket, akkor romlik a teljesítményük, rossz döntéseket hoznak vagy akár összeomlanak. Ezért fontos, hogy időnként pihentessük őket, vagy használjunk nyugtatókat és pszichológiai segítséget.

A játékmenet egyik legfontosabb eleme a felderítés. A bázis nagy és összetett, tele van rejtvényekkel, titkokkal és veszélyekkel. Ki kell használnunk a környezetet, hogy túléljük az életveszélyes küldetést. Például felhasználhatjuk a vágófűrészt, hogy kinyissuk a zárt ajtókat, vagy behegeszthetjük őket, hogy megakadályozzuk a Xenomorfok behatolását.

A változtatások állandóak, tehát ha egyszer behegesztünk egy ajtót, akkor az többé nem nyitható ki. Ezért fontos, hogy jól gondoljuk meg, melyik utat választjuk. Használnunk kell a mozgásérzékelőt is, amellyel követhetjük a Xenomorfok mozgását. Ezt a kütyüt el is helyezhetjük a falra vagy a padlóra, hogy figyelmeztessen minket, ha közelednek a szörnyek. A játékban van egy ún. kaptáraktiválási fázis is, amikor a Xenomorfok nagy számban támadnak ránk. Ilyenkor fontos, hogy felkészüljünk az ostromra, és megvédjük magunkat.

 

 

Ha harc, hát legyen harc…

 

A játékmenet másik fontos eleme maga a harc a vérszomjas dögök ellen, amely valós időben zajlik, de bármikor lelassíthatjuk az időt, hogy parancsokat adjunk a csapatnak vagy felállítsunk egy csapdát. A harc során fontos a taktika és a csapatmunka. Alaposan ki kell használnunk a karakterek képességeit és fegyvereit, valamint a környezet adta lehetőségeket.

Maguk a Xenomorfok halálosan gyorsak és intelligensek, alkalmazkodnak a játékos cselekedeteihez és taktikáihoz. A játékban szerepelnek az ismert Xenomorf-fajták mellett újak is, például a Spitter, amely savat köp, vagy az Alpha, amely irányítja a többi szörnyet. De ha még a sok idegen nem lenne, elég, akkor nemcsak a Xenomorfokkal kell megküzdenünk, hanem az ellenséges emberi erőkkel is, akik fegyverekkel és drónokkal próbálnak megölni minket.

 

Az Aliens: Dark Descent, amiben tehát egy új veszély leselkedik ránk, valamikor 2023 során fog megjelenni, de pontos megjelenési dátumo ezen kívül nem tudunk. Itt is kimaradt valamiért a Nintendo Switch, viszont azon túl egy cross-gen alkotásról van szó, azaz PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Steam), PlayStation 4-re, illetve Xbox One-ra fog megjelenni.

 

Ilyen a szép Alien

 

A grafika nagyon szép és részletes. A bázis sötét és baljós hangulatú, tele van vérrel, tetemekkel és Xenomorf-fészkekkel. A fény-árnyék hatások nagyon látványosak, főleg, amikor használjuk a zseblámpánkat vagy látjuk a Xenomorfok sziluettjeit. A karakterek és a szörnyek modellezése is nagyon jó, sok apró részlettel és animációval.

A játék PlayStation 5-ön futott nálunk simán és gyorsan, 60 fps-sel és 4K felbontással. A DualSense vezeték nélküli kontroller is egy új szintre emeli az Aliens: Dark Descent játékélményét. A rezgés funkció segítségével a játékosok érezhetik a fegyverek súlyát és visszarúgását, a sebzés hatását és a csapattagok stresszszintjét. A rezgés intenzitása változik a játékmenet során, így a játékosoknak alkalmazkodniuk kell a különböző helyzetekhez. A DualSense kontrollerrel így a játékosok még jobban beleélhetik magukat a Xenomorph fajjal vívott harcokba.

A hangzás is nagyon jó, a zene és a hanghatások hűen adják vissza az Alien-filmek hangulatát – különösen, ha egy 7.1-es fülest használsz.

 

 

Éljenek az alienek?

 

Az Aliens: Dark Descent egy remek stratégiai akció játék, amely méltó folytatása az Alien-franchise-nak. A játékmenet izgalmas és kihívásokkal teli, a történet fordulatos és érdekes, a grafika és hang látványos és hangulatos.

A játék nem tökéletes, vannak benne apró hibák és bugok, valamint a nehézségi szint néha túl magas vagy alacsony. De ezek nem rontanak jelentősen az összképen. Ha szereted az Alien-filmeket vagy a stratégiai játékokat, akkor mindenképpen érdemes kipróbálnod ezt a játékot.

-BadSector-

Pro:

+ Izgalmas és változatos játékmenet
+ Fordulatos és hűséges történet
+ Látványos és hangulatos grafika és hang

Kontra:

– Apró hibák és bugok
– Néha egyenetlen nehézségi szint
– A karakterek mentális állapota néha túl gyorsan romlik


Kiadó: Focus Entertainment

Fejlesztő: Tindalos Interactive

Stílus: Valós idejű stratégia

Megjelenés: 2023. június 19.

Aliens: Dark Descent

Játékmenet - 8
Grafika - 7.8
Történet - 7.5
Zene/hangok - 8
Hangulat - 9

8.1

KIVÁLÓ

Az Aliens: Dark Descent egy valós idejű stratégiai akció játék, amelyben egy csapat űrgyalogost irányítunk a Xenomorfok elleni harcban egy titkos holdbázison. A játék egyszerre komplex, izgalmas és kihívásokkal teli, a történet aránylag fordulatos és érdekes, a 3D izometrikus grafika is egész látványos és hangulatos. A játék méltó folytatása az Alien-franchise-nak, egyedül a bugok, az egyenetlen nehézség és pár rossz design döntés húzzák le.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu