Supersex – Több a Coelho-bölcsesség, mint az erotika ebben a pornósztár-életrajzban

SOROZATKRITIKA – Ha azt hitted, hogy a Netflix Supersex című sorozata a pornóipar szürreális és erotikával átitatott mélyrepülése lesz, nos, készülj fel egy csalódásra. Valójában Francesca Manieri alkotása inkább egy pszichedelikus utazásra hív, ahol a család, férfiasság és a toxikus kapcsolatok kérdéskörét boncolgatja, mindezt Alessandro Borghi kifinomult alakításával fűszerezve. Az erotikánál sokkal többet kínál: egy olyan bonyolult kapcsolati hálózatot tár elénk, amelyben a szereplők érzelmi viharokkal küzdenek, miközben az önsorsrontás mély bugyraiba zuhannak.

 

 

A való életből merítkező ihletével, mely Rocco Siffredi, azaz az „olasz csődör” világába kalauzol el bennünket, a Netflix „Supersex” címre keresztelt sorozata, ami messze nem annyira erotikus, mint amennyire azt előzetesen vártuk volna. Inkább Francesca Manieri műve egy mélyreható történetet sző családi értékekről, a férfiasság különböző arcáról és a mérgező emberi kapcsolatok szövevényéről. Alessandro Borghi lenyűgöző alakítása mellett a sorozat, bár felvonultat néhány figyelemre méltó epizódot, a szürrealista eszköztárral – beleértve hallucinogén pillanatokat és a szexjelenetek különös ábrázolásmódját – túllép a hagyományos életrajzi narratíva határain. Ennél fogva egy összetett kapcsolati labirintusba vezet minket, ahol a szereplők az érzelmek viharában talált menedéket keresnek szenvedélyeikben.

 

 

Visszavonulással kezdődik

 

A Supersex története 2004-es párizsi kezdettel nyit, ahol Rocco Siffredi, a pornóipar ikonja, egy szexkonferencián szólal meg. Még mindig fiatalos és energikus, így sokkolja a pornóvilágot bejelentésével, hogy visszavonul.  Rocco számára a pornószínészet sosem csupán foglalkozás volt, hanem valami mélyebb, és hogy ezt a miérteket feltárjuk, Manieri és a rendezők visszavezetnek minket az olasz csődör múltjába.

A nyitóepizód, a „Superpower”, lényegében egy érési folyamat történetét meséli el. Rocco visszavonulásának hírére a sorozat időben visszarepít bennünket 1974-be, ahol a tízéves Rocco Tano Ortona elszigetelt vidéki kisvárosában magára talál. Családjának káoszában elveszettnek érezve, édesanyja figyelme teljes egészében az értelmi sérült Claudio felé irányul, így Rocco a karizmatikus nagyobbik féltestvére, Tommaso (Adriano Giannini) árnyékában nő fel. Tommaso mint egy fény az északi égen Rocco számára: a szabadság és a túlfűtött férfiasság megtestesítője, ami a helyi férfiak számára elérhetetlennek tűnik. Ráadásul Tommaso birtokolja a város legszebb nőjének, Luciának (Jasmine Trinca) a szerelmét is, ezzel még inkább magához láncolva Roccót.

A Supersex nem csak Rocco családi dinamikájába mélyed el, hanem szexuális megszállottságának kezdetét is feltárja, amely már nagyon korán elkezdődik. A sorozat részletezi Rocco Lucia iránti vonzalmát, majd később a Supersex pornómagazin felfedezését, melynek sztárja Gabriel Pontello. A szex megfigyelésének és későbbi gyakorlásának eufóriája olyan érzés, amelyet Rocco a következő három évtizedben üldöz. Azonban a szexipar árnyoldala a mentális egészségének romlásával jár, és tönkreteszi azokat a romantikus és családi kötelékeket is, amelyeket igyekszik építeni és megtartani.

 

 

Rocco Siffredi metamorfózisa

 

Különös módon a sorozat kihagyja, ahogyan Rocco Siffredi a pornóipar egyik legendájává formálódik. Bár a becenév egy 1970-es francia film, a „Borsalino” egyik gengszterfigurájáról, Roch Siffrediről ered, Rocco átváltozása a szex iránt érzett kezdeti lelkesedésből a csillagászatig fokozatosan zajlik. Párizsi kávézóban töltött pincérként eltöltött ideje alatt – melyet Tommaso vezet – Rocco megtapasztalja, milyen hatást gyakorol a nőkre. Ez a vonzerő összecseng azokkal a pénzügyi és társadalmi céljaival, amelyeket el szeretne érni. Ennek ellenére szex iránti szenvedélyének és a pornóiparban való dominanciájának kiteljesedése éppen Tommaso-val szembeni lázadás során történik meg.

Tommaso férfias imázsához való életre szóló ragaszkodása ellenére, Lucia kezelése – aki szexmunkájával tartja el őket Párizsban – lassan elkezdi eltolni Rocco nézőpontját. Egy szexklub meghívása új vágyakat ébreszt benne, amelyek eddig ismeretlenek voltak számára. Bár pornósztárként elérte a pénzügyi biztonságot, belső viharai a családja által rá helyezett elvárásoknak való megfelelés kihívásaiból erednek.

 

 

Egy mérgező testvéri kapcsolat bugyrai

 

A „Supersex” hajlamos túlzottan sok időt áldozni Rocco és Tommaso működésképtelen testvéri viszonyának részletezésére, ami túlzottan sok teret szentel ennek a mérgező és kimerítő kapcsolatnak. Ha kevesebb epizódra és időre korlátozták volna a magát pusztító kávézómenedzser, Tommaso történetének bemutatását, a narratíva sokkal hatékonyabban tudta volna Rocco lelki világára irányítani a figyelmet. Továbbá, Manieri Lucia élettörténetét mintegy ellentétként állítja fel Rocco sztorijával szemben. Lucia, akárcsak Rocco női partnerei, nem részesül ugyanabban az önállóságban és elismerésben, amelyet Rocco megszerez. A nőket először szexualizálják, aztán pedig ugyanazon lélegzetvétellel elítélik őket szexualitásuk miatt. Lucia végül új irányt talál magának, ám ez nem történik meg szenvedés és áldozathozatal nélkül – kihívások, amelyekkel Rocco soha nem szembesül. Bár a két szereplő közötti kontraszt érdekes, ez a párhuzam elhalványul a Tommaso iránti sötét vonzalom árnyékában. Rocco vonzódása a durva szexuális aktusokhoz szintén nem részesül alapos elemzésben.

Ennek ellenére a „Supersex” néhány értékes döntést hoz. Az intim jelenetek és a különböző szextípusok bemutatása természetes részét képezi a sorozatnak, de ezek sosem válnak öncélúvá. Inkább Rocco érzelmi állapotának kifejezésére szolgálnak, legyen szó veszteségről, vágyakozásról vagy önértékelésről.

 

 

Családi viharok árnyékában

 

Az utolsó előtti rész, a „Testek feltámadása”, mélyrehatóan és kiemelkedően fókuszál Rocco visszatérésére szülővárosába, Ortonába, egy olyan időszakban, amikor édesanyja betegséggel küzd, miközben ő élete egyik legfényesebb pillanatát éli át: megnyeri a legjobb európai színésznek járó díjat a Hot d’Or díjátadón. Ez az epizód, mindössze 53 percben, Rocco szembenézését mutatja be a szégyen érzésével és azzal, hogyan változik meg a családja hozzáállása, amikor már nem az általuk megszabott szabályok szerint él.

Annak ellenére, hogy Rocco élettörténetét következetesen és részletesen tárja fel a sorozat, azok a nézők, akik egy hagyományos életrajzi sorozatra számítanak, itt csalódni fognak. Fontos megjegyezni, hogy bár a Netflix kínálja a műsort szinkronizált angol változatban is, a legteljesebb élményért ajánlott olaszul, felirattal nézni. A „Supersex” összességében több, mint csupán egy férfi életének és karrierjének boncolgatása; inkább azoknak az életeknek a széleskörű vizsgálata, amelyeket az emberek építenek, akármennyire is rendhagyóak, amikor bátorságot merítenek, hogy a lehető legőszintébben éljenek önmagukként a világban.

-Herpai Gergely (BadSector)-

 

 

 

Supersex

Rendezés - 6.8
Színészek - 8.2
Történet - 6.5
Látvány/zene/hangok - 7.2
Hangulat - 7.4

7.2

A Supersex sorozat egy váratlan mélységekbe kalauzoló utazás, amely távol áll a felszínes erotikától, amit sokan vártak. Alessandro Borghi mélyreható alakítása és a szürrealista narratíva egy olyan történetet sző, amely a család, férfiasság és az önsorsrontás ördögi körét tárja fel. Miközben a sorozat bizonyos döntései vitathatóak, nem lehet figyelmen kívül hagyni a bátorságát, amellyel szembenéz az emberi lélek sötét zugaival.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu