The Legend of Heroes: Trails into Reverie – Az „álmodozások kora” három utolsó nagy kalandban

TESZT – A Legend of Heroes-sorozat végre lezárul, de nem egy, hanem három különálló, de összefonódó kalanddal. Vajon sikerül-e a hősöknek megállítani a világ pusztulását, vagy végleg elbuknak a sötét erőkkel szemben? Ezt végre megtudhatjuk a Trails into Reverie-ből, amely a JRPG-rajongók igazi „álma”.

 

 

A Legend of Heroes-sorozat egyike a legismertebb és legkedveltebb japán szerepjáték-franchise-oknak, amely több mint 30 éve indult el a Dragon Slayer-spinoffként. A sorozat legutóbbi szála, a Trails-széria, 2004 óta fut, és több mint tíz játékot foglal magában, amelyek egy közös világban játszódnak, ahol politikai intrikák, titkos társaságok és ősi erők alakítják a sorsot. A Trails into Reverie a Trails-széria utolsó része, amely lezárja a Cold Steel-, a Zero- és az Azure-ív történetét, és összeköti a szálakat egy epikus fináléban.

 

 

Három út, három sors

 

A Trails into Reverie nem egy hagyományos játék, hiszen nem egy, hanem három főszereplőt irányíthatunk, akiknek a története párhuzamosan zajlik, de időnként keresztezi egymást. A játékban választhatjuk, hogy melyik történetet játszuk végig először, vagy váltogathatjuk őket a játékmenet során. Minden történet más-más helyszíneken és karakterekkel játszódik, de közös bennük, hogy a világ sorsa múlik rajtuk.

Az első történet Rean Schwarzerrel foglalkozik, aki a Cold Steel-ív főhősével. Rean egy titokzatos álomvilágban ébred fel, ahol újra találkozik régi barátaival és ellenségeivel. Rean nem tudja, hogy miért került ide, és hogyan juthat ki, de hamar rájön, hogy ez az álomvilág nem ártalmatlan. Rean-nak meg kell küzdenie a múltjával és a jelenével, miközben próbálja megérteni az álomvilág titkát.

A második történet Lloyd Banningsről szól, aki a Zero- és az Azure-ív főszereplője. Lloyd egy speciális rendőri egység tagja, aki Crossbell államot védi az Erebonia Birodalommal szemben. Lloyd és társai egyre nehezebb helyzetbe kerülnek, ahogy az Erebonia hadserege egyre jobban szorongatja őket. Lloyd-nak nemcsak az ellenséges katonákkal kell megküzdenie, hanem az árulókkal és a korrupcióval is.

A harmadik történet egy új karaktert mutat be, C-t, aki egy maszkos forradalmárként vezeti az ellenállást az Ouroboros nevű titkos társaság ellen. C célja, hogy megakadályozza az Ouroboros terveit, amelyek veszélyeztetik a világ egyensúlyát. C-nek nemcsak az Ouroboros tagjaival kell szembenéznie, hanem a saját múltjával és kilétével is.

A három történet különböző szemszögekből mutatja be az eseményeket, és végül összeérnek egy közös csúcspontban. A játék során sokszor találkozunk olyan helyzetekkel és karakterekkel, amelyek másképp alakulnak attól függően, hogy melyik történetet játszuk. A játék így rengeteg újrafedezési lehetőséget kínál, és meglepetéseket tartogat még a sorozat veteránjainak is.

A játékmenet nagyrészt megegyezik az előző Trails-játékokkal, vagyis egy keveréke a nyílt világú felfedezésnek, a harcoknak és a párbeszédeknek. A játék világa hatalmas és részletes, tele van mellékküldetésekkel, rejtett tárgyakkal és érdekes karakterekkel. A harcok során egy csapatot irányítunk, akik különböző képességeket használnak az ellenség legyőzésére. Az összecsapások stratégiaiak és kihívást jelentenek, hiszen figyelembe kell vennünk az ellenség gyengeségeit, az időjárás hatásait és a területi előnyöket. A párbeszédek pedig mélyen belemerülnek a játék történetébe és világába, amelyek rengeteg háttérinformációt és karakterfejlődést tartalmaznak.

 

 

Szerepjáték a javából

 

A Trails into Reverie-ben a játékmenet hasonlít az előző részekhez, de ez nem baj, hiszen a sorozat már eddig is remekül működött. A játékmenet három fő elemre épül: a nyílt világú felfedezésre, a harcokra és a párbeszédekre. A bejárható világ hatalmas és részletes, tele van mellékküldetésekkel, rejtett tárgyakkal és érdekes karakterekkel. Az események közepette bejárhatjuk az Erebonia Birodalom, Crossbell állam és Calvard köztársaság területeit, amelyek mindegyike más-más hangulatot és kultúrát képvisel. Sokszor találkozunk olyan eseményekkel és szereplőkkel, amelyek befolyásolják a történetet vagy a játékmenetet, ezáltal a Trails into Reverie minden szöglete változatosnak hat.

A harcok során egy csapatot irányítunk, akik különböző képességeket használnak az ellenség legyőzésére. Az összecsapások stratégiaiak és kihívást jelentenek, hiszen figyelembe kell vennünk az ellenség gyengeségeit, az időjárás hatásait és a területi előnyöket. Kihasználhatjuk a karakterek saját képességeit, amelyeket Craft-nak hívnak, vagy a speciális kristályok által biztosított varázslatokat, amelyeket Art-nak hívnak. Fontos szerepet játszik még a Brave Order rendszer, amely lehetővé teszi, hogy különböző bónuszokat adjunk a csapatunknak egy időre, illetve jelentős még a Break rendszer is, amely lehetővé teszi, hogy megtörjük az ellenség védelmét, és nagyobb sebzést okozzunk neki.

A párbeszédek pedig mélyen belemerülnek a játék történetébe és világába, amelyek rengeteg háttérinformációt és karakterfejlődést tartalmaznak. Ilyenkor választási lehetőségeink is vannak, amelyek befolyásolhatják a történet alakulását vagy a kapcsolatunkat más szereplőkkel.

Sokszor találkozunk olyan karakterekkel, akik már korábbi részekben is szerepeltek, a párbeszédek során pedig sok humoros és érzelmes pillanatot is átélhetünk, amelyek még inkább közelebb hoznak minket a szereplőkhöz.

 

 

Nem fog leolvadni a PS5-töd tőle

 

A grafika tekintetében a Trails into Reverie nem hoz nagy újdonságot az előző részekhez képest. A játék még mindig a PlayStation 4-re optimalizált motorral fut, így nem kihasználja teljesen a PlayStation 5 képességeit. A játék látványa mégis kellemes és színes, a karaktermodellek pedig aranyosak és kifejezőek. A zene és a hang is ügyesen teremti meg a kellő hangulatot, hiszen remek dallamokat és profi szinkronszínészeket hallhatunk.

A hangulat pedig a magával ragadó és felejthetetlen, hiszen a játék tökéletesen ötvözi a vidám és humoros pillanatokat a drámai és feszült jelenetekkel. A játék története tele van fordulatokkal, meglepetésekkel és érzelmes búcsúkkal, amelyek méltó befejezést adnak a sorozatnak. A játék hossza is igen bőséges, hiszen akár 100 órát is el lehet tölteni a három történettel és a mellékküldetésekkel.

A Legend of Heroes: Trails into Reverie egy szolid kis JRPG, amely minden rajongónak kötelező darab. A három párhuzamos történet kellően izgalmas és fordulatos, a játékmenet pedig szórakoztató és kihívást jelentő. A játék grafikája kellemesnek mondható, de azért a PlayStation 5 képességeit feszegető csodára ne számítsunk, a zenék és a szinkronhangok viszont igen meggyőzők. A játék legnagyobb hátránya, hogy nem túl barátságos az új játékosokkal, hiszen rengeteg előismeretet feltételez a sorozat korábbi részeiből. De ha ez nem zavar, akkor mindenképpen érdemes „álmodozni” egyet és belevágni ebbe a három utolsó kalandba.

-BadSector-

Pro:

+ Három párhuzamos történet, amelyek izgalmasak és változatosak
+ Szórakoztató és stratégiai harcrendszer
+ Mély és gazdag világ, tele mellékküldetésekkel és rejtett tartalmakkal

Kontra:

– Nem használja ki teljesen a PlayStation 5 képességeit
– Rengeteg előismeretet igényel a sorozat korábbi részeiből
– Néha túl sok párbeszéd és háttérinformáció


Kiadó: NIS America

Fejlesztő: Nihon Falcom

Stílus: JRPG

Megjelenés: 2023. július 7.

The Legend of Heroes: Trails into Reverie

Játékmenet - 8.5
Grafika - 7.4
Történet - 8.2
Zene/hangok - 8.5
Hangulat - 9

8.3

KIVÁLÓ

A Legend of Heroes: Trails into Reverie a sorozat befejező része, amely három párhuzamos történetet kínál, amelyekben a hősöknek szembe kell nézniük a legnagyobb fenyegetéssel. A játék egy izgalmas és változatos szerepjáték, amely mélyen belemerül a játék világába és történetébe, de PS5-ön a játék sajnos nem használja ki a platform képességeit, időnként sok a japán „rizsa” és rengeteg előismeretet is igényel ez az epizód az előző részekből.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu