System Shock – Sokkolóan jó remake

TESZT – Az a bizonyos 1994-es év, amikor a számítógépes játékok világa megtapasztalhatta az úttörő System Shock első megjelenését, olyan hatással bírt a műfajra, amit kevés más cím mondhat el magáról. Az immerszív szimulátor műfajában mérföldkőnek számító játék, mely első személyű lövöldözést, túlélő horrort és szerepjáték elemeket fűzött össze egy lenyűgöző cyberpunk világban, mostanra egy lenyűgöző remake formájában tér vissza. A Nightdive Studios által életre keltett újragondolás hűségesen megújítja a grafikát, a játékmechanikát és a funkciókat, mindezt úgy, hogy az eredeti víziónkat nem veszti szem elől. Függetlenül attól, hogy rajongója vagy-e a sorozatnak, vagy éppen most ismerkedsz vele, a System Shock garantáltan lenyűgöz majd a kiváló minőségével és a színvonalas kihívásokkal.

 

 

Amikor a System Shock először debütált, a játékot olyan címek követték, mint a Deus Ex, a BioShock, vagy a Prey, melyek egyértelműen e legendás játék hatása alatt születtek. Most pedig te is belebújhatsz a főszereplő hacker bőrébe, aki egy kiborgokkal és robotokkal teli, mutánsok által ellepett űrállomáson ébred. Nem csak egyszerűen túl kell élned, hanem szembe kell nézned SHODAN-nal, a játéktörténelem egyik legemlékezetesebb gonoszával: egy elszabadult MI-vel, aki nem kevesebbre vágyik, mint az emberiség pusztulására és isteni státusz elérésére. A System Shock azonban nem csak a múlt dicsőségére hagyatkozik. A modern technológiák és a friss dizájn révén a játék sokkal látványosabb és élvezetesebb lett a mai közönség számára is.

 

 

Citadel Station – rémálmok labirintusa az űrben

 

A System Shock egyik legfontosabb aspektusa a felfedezés. A játékban szabadon barangolhatsz a hatalmas űrállomáson, a Citadel Stationon, mely kilenc emeletből áll, mindegyik saját témájával és hangulatával. A helyszínek között találkozhatsz orvosi osztályokkal, mérnöki komplexumokkal, vezetői szárnyakkal vagy akár kibertérrel, a digitális valóság labirintusával. Különféle tárgyakat, fegyvereket, naplóbejegyzéseket és titkokat fedezhetsz fel, melyek segítik túlélésedet és segítenek felfedni az űrállomáson történt események hátterét. Számos rendszerhez és terminálhoz is hozzáférhetsz, melyeknek segítségével feltörheted az ajtókat, kiiktathatod a biztonsági kamerákat, vagy akár átveheted az irányítást a robotok és ágyúk felett.

De a felfedezési utazás messze nem könnyed kirándulás. Az állomás ellenfelei várakoznak minden sarkon, készen arra, hogy a legkisebb gyanúra halálos csapást mérjenek. Óvatosan kell bánnod az életerődet, az energiádat, a lőszerkészletedet, és a felszereléseidet is. Szembe kell nézned a környezeti veszélyekkel is, mint a sugárzás, a csapdák, vagy az elromlott eszközök. Mindeközben pedig számolnod kell SHODAN szarkasztikus gúnyolódásaival és csapdáival is, ahogy az a küldetésedben akadályozni próbál. A Citadel Station tehát egy igazi rémálomként jelenik meg, mely minden szinten próbára teszi képességeidet és az idegeidet.

 

 

A harcrendszer: Az akció és stratégia elegye

 

A System Shock másik fontos szegmense a harc. Rengeteg ellenfélen kell keresztülverekedned magad, melyek között zombik, kiborgok és robotok találhatóak. Minden ellenfél rendelkezik saját erősségekkel és gyengeségekkel, melyek kihasználása elengedhetetlen a győzelemhez. A fegyverek széles arzenálja áll a rendelkezésedre, melyekben mindenki megtalálhatja a számára leginkább tetsző fegyvert: pisztolyok, sörétes puskák, géppuskák, gránátok, aknák és energiával működő fegyverek egyaránt elérhetőek. Emellett a fegyvereidet különböző kiegészítők segítségével fejlesztheted, hogy teljesítményüket javítsd.

De a harc nem csak puszta lövöldözés. Bár a kezedben tartott fegyver a legbiztosabb eszköz a túlélésre, sok esetben stratégiai gondolkodásra is szükséged lesz. A játékteret, ellenséges AI-kat és az emberi játékosokat figyelembe véve, meg kell tervezned a legjobb taktikát. Ezt gyakran kiegészítik különféle technológiai eszközök és képességek, mint például a drónok, hackelés, vagy akár az öltözékbe integrált nanotechnológia, ami plusz védelmet nyújthat vagy segíthet a rejtőzködésben.

 

 

A remake újítások: a modern kor sokkoló adaptációja?

 

A System Shock remake képességeit vizsgálva, a Nightdive Studios remekül teljesített a játék modernizálása terén, anélkül, hogy elszakították volna a gyökereitől. Feljavították a grafikai kivitelezést az Unreal Engine 4 segítségével, ami még részletgazdagabbá és valószerűbbé tette a stációt, valamint a játékmenetet is simább irányítással, könnyebben átlátható felhasználói felülettel, több választási lehetőséggel és játékmóddal finomították. Hangon is újradolgozás történt, újrakevert zenével és szinkronnal, amelyek még magával ragadóbbá és hangulatosabbá tették a játékot.

Ugyanakkor megmaradt a tisztelet az eredeti játék és annak hívei iránt. A pályatervezés hűen követi az eredeti elrendezést és stílust, valamint a játékmechanikát is, amely az eredeti játék egyensúlyát és nehézségi szintjét tükrözi. A történet is változatlan maradt, megtartva az eredeti cselekményszövetet és karaktereket. Bevezettek továbbá opcionális funkciókat, amelyek segítségével személyre szabhatod a játékélményt, ilyenek például az állítható nehézségi szint, a kapcsolható célok vagy a klasszikus mód. A remake újításai egy igazán modern „sokkot” hoznak, ami feljavítja a játékot, de közben megtartja annak eredeti karakterét.

 

 

System Shock: egy sokkolóan jó, újragondolt mestermű

 

A System Shock egy újraértelmezett mestermű. Ez egy játék, ami egyedülállóan kombinálja az első személyű akciójátékot, a túlélői horror kategóriát és a szerepjáték aspektusokat egy cyberpunk környezetben. Egy olyan kihívás, amelyben felderítheted, megküzdhetsz és feltörheted magadat egy önállóan működő mesterséges intelligencia irányította űrállomáson. Ez a játék szintén egy újratervezett alkotás, amelyet modern technológia és design eszközökkel készítettek el, így még elérhetőbb és szórakoztatóbb a mai játékos közönség számára. Függetlenül attól, hogy rajongója vagy az eredeti műnek, vagy új belépő a sorozatban, a System Shock olyan játékélményt nyújt, ami valóban „sokkhatás” a minőségével és a kihívásokkal.

-BadSector-

Pro:

+ A felfedezés jutalmazó és immerszív
+ A harc változatos és stratégiai
+ A remake hű és modern

Kontra:

– A grafika még mindig nem túl lenyűgöző vagy valósághű
– A történet nem túl magával ragadó vagy eredeti
– Néhány ellenség idegesítő vagy igazságtalanul erős


Kiadó: Prime Matter

Fejlesztő: Nightdive Studios

Stílus: FPS/RPG/Túlélő horror

Megjelenés: 2023. május 30.

System Shock

Játékmenet - 8.5
Grafika - 8.2
Történet - 7.2
Zene/hangok - 8.3
Hangulat - 9.2

8.3

KIVÁLÓ

A System Shock egy újragondolt változata az 1994-es klasszikusnak, amely az immerszív szimulátor műfajának egyik úttörője volt. Ez a játék egy olyan kihívás, amelyben felfedezhetsz, harcolhatsz és feltörheted magad egy önálló mesterséges intelligencia által uralmába vett űrállomáson. Egy olyan játékélmény, amelyet modern technológiák és dizájn elvek segítségével újraalkottak, így még hozzáférhetőbb és szórakoztatóbb a mai játékos közönség számára.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu